5. maaliskuuta 2015

Good bye Twister V ♥

Moikka!

Niin kuin monet ovat varmasti jo instagramistani nähneet niin Winski muutti tämän viikon maanantaina takaisin Nurmoon. Se meni takaisin omistajilleen, kun ei mennyt kaupaksi ja mulla oli niin paljon hevosia että en millään pystynyt enään pitämään yhtä "ylimääräistä". Vaikka eihän Winski tavallaan ylimääräinen ollut, mutta koska en sillä enään voinut kilpailla oli sen vähän turha meillä oleilla enään.


Winskin kanssa yhteistyö ehti kestää lähes 3 vuotta. Se tuntui jo tavallaan aivan omalta ponilta, kun se oli ollut niin kauan. Winski tuli mulle kilpailtavaksi kesäkuussa 2012 ja alunperin sen ei pitänyt olla kun se kausi loppuun ja että se myydään sitten. Onneksi tuo muutama kuukausi venyikin moneksi vuodeksi ja ehdin kokea Winskin kanssa vaikka mitä.
Myös tuolta ponilta olen oppinut todella paljon! Winski opetti mulle tietynlaista pehmeyttä ja jäntevyyttä ratsastuksessa sekä kehitti todella hermoja. Sen kanssa ei ikinä olisi saanut suuttua vaan jaksaa toistaa vaikka se olisi ollut kuinka jännittynyt tai muuten vaan vähän hankala.
Alkuun hypätessä se säikähti jos tein yhdenkin liian ison puolipidätteen tai istuin liian äkkiä tai liian painavasti satulaan esteen jälkeen. Winskiä piti oppia lukemaan jotta osasi reagoida oikealla tavalla.

 
Mä olisin tarvinnut Winskin kanssa vielä yhden lisäkauden jotta se olisi ehtinyt parhaimmilleen. Olen kuitenkin ihan äärettömän ylpeä tuosta ponista, sillä miten paljon se kasvoi ja kehittyi meidänkin yhteistyön aikana. Muistan edelleen selvästi kuinka aloitimme aluekisoissa 80cm tasolla ja Winski vaan kyyläsi esteitä ja otti kauheita lähtöjä esteiden jälkeen ja nyt tänä kesänä hyppäsimme GP-sarjaa. Erityisen tyytyväinen olen edelleen tämän kesän Hyvinkään GP-rataan joka hypättiin 125cm tasolla ja Winski sai vain yhden puomin alas. Sillon näin kaikista selvimmin työni jäljen tuossa ponissa ja muistan kuinka onnellinen olin!


Kiitos näistä vuosista Twister V! ♥

~ Jenni


2 kommenttia:

  1. Voi Wiljami-poni, ikävä tulee! :( Niin lepposa hoitaa ja opettavainen ratsastaa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hän oli kyllä niin mainio kaveri ettei toista :')

      Poista