17. maaliskuuta 2015

One year together♥

Moikka!

Tänään on siis kulunut tasan vuosi siitä kun Evita muutti meille. Paljon on vuodessa ehtinyt tapahtua ja hurjasti on menty eteenpäin siitä mistä alotettiin.

Evita oli saapuessaan todella arka ja epäluuloinen, mutta pikkuhiljaa olemme saaneet luottamusta ja yhteistyötä rakennettua koko ajan vain tiiviimmäksi ja vahvemmaksi. Aluksi kyllä muutaman kerran mietin että oonkohan mä ihan hullu kun jaksan tehdä töitä tämmösen hevosen kanssa kun ensin tuntui että mitään edistystä ei lähde tapahtumaan.
Tedistä oli aivan mieletön apu Evitan kanssa! Jo muutaman valmennuksen jälkeen asiat alkoivat sujumaan paremmin ja sain älyttömän paljon hyviä neuvoja häneltä kuinka mun kannattaisi Evitaa ratsastaa. Lopulta työn tuloksia alkoi vähän näkymään.


Toukokuussa päästiin hyppäämään ensimmäiset aluekisat Hämeenkyrössä. Evita hyppäsi tosi hyvin molemmat luokat puhtaasti ja taisi vielä sijoittuakin. Kesäkuussa hyppäsimme muutamat kisat 100-110cm tasolla ja muutenkin asiat alkoivat jo sujumaan.
Heinäkuussa starttasimme ensimmäiset 120cm luokat ja Kokkolassa voitin jo avoimen 120cm luokan Evitan kanssa.

Ulkopuolisen silmin tämä saattaa kuullostaa ihan tavalliselta etenemiseltä uuden hevosen kanssa ja ei voi uskoa miten vaikeaa meillä aluksi oli. Pakko myöntää että välillä Evitalla ratsastaessa mulle tulee sellaisia onnellisuus puuskia että mun tekisi mieli vaan itkeä onnesta kun se toimii nykyään niin hyvin. En olisi uskonut vuosi sitten että voin joku päivä sanoa että Evita on mun sellainen "luottoratsu". Sen kanssa on aina yhtä kiva tunne lähteä radalle koska nykyään lähes aina kaikki toimii. Nykyään voin luottaa Evitaan 120% ja se luottaa myös muhun! Sen eteen että ollaan tähän asti päästy on vaadittu paljon verta, hikeä ja kyyneliä, mutta kaikki työ on ollut sen arvoista.


Evita on tavallaan mun semmonen ihanne hevonen ja mä tunnen oloni tosi kotoisaksi sen selässä. Se on pieni, todella nopea, vähän sähäkkä, älyttömän varovainen ja ketterä kuin tiikeri. En tiedä mihin asti Evitan kyky tulee riittämään sillä sillä ei ole mikään ääretön hyppykyky, mutta se yrittää aina loppuun asti ja koko sydämmestään ja yrittää aina tehdä parhaansa. Se on oikea taistelija luonne! Toivottavasti mulla ja Evitalla on vielä monta hyvää vuotta edessä!


~ Jenni



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti