7. maaliskuuta 2015

Treeniä treeniä, kisoja kisoja

Moikka!

Mä oon ihan fiiliksissä ite tällä hetkellä kun viimeinkin alkaa tapahtumaan jotakin "talvihorroksen" jälkeen. Oikeastaan tota talvitaukoa voisi kutsua jopa horrokseksi, mutta onneksi kevät tulee ja saadaan vähän actionia tähän tylsään arkeen.
Mä en vaan voi sille mitään, mutta mä oon henkeen ja vereen kilparatsastaja ja mulle tämmönen muutamankin kuukauden kisatauko on aivan tuskaa koska haluan radoille. Mä elän kilpailemiselle, oon todella kilpailuhenkinen, voisin sanoa että kilpaileminen on mun intohimo. Elän suurimman osan mun vuodesta vaan kisasta kisaan ja ne muut päivät vaan menee siinä samalla kun lasken kuinka monta päivää on ennen kisoja ja mikä päivä tehdään taas mitkäkin valmistelut seuraavan viikonlopun kisareissua varten.


Mutta juu löpinät sikseen! Fresco on alkanut toimimaan oikein kivasti jo tässä muutaman päivän aikana ja tykkään siitä hevosesta ihan hurjasti. Olen hypännyt sillä jo muutaman kerran, kerran sillain enemmän kunnolla ja eilen vähän uudestaan kun testasin eri kuolainta. Herra on myös kotiutunut oikein mukavasti, toivottavasti saadaan se jo sitten 22. pv mukaan Tampereen kisoihin.

Lauantaina oltiin "kakaroiden" kanssa Lehtimäellä treenaamassa. Lähdin siis Ekillä ja Teealla äidin mukaan kun se meni pitämään Lehtimäelle valmennuksia.
Molemmat hepat käyttäyty oikein kivasti ja hyppäs hyvin, vaikka otettiin tarkoituksella paljon kaiken laisia portteja ym. esille.
Eki on nyt myös viimein oppinut vaihtamaan laukan. Tosin vasta vasemmalle, mutta alku sekin on, ehkä kohta myös oikealle. :'D

kesää odotellessa...



Eilen oltiin Evitalla, Assilla ja Nellalla Seinäjoella alue estekisoissa hyppäämässä. Nellalla hyppäsin vaan 100cm (arv. 367.1) ja 110cm (arv. A.2.0) kun se ei vielä tänä vuonna ollut ollut missään kisoissa. Kisatauko tosiaan näkyi vanhassa rouvassa, sillä oli meinaan hieman kivaa! 100cm radalla mulla ei mennyt varmaan ainutkaan pidäte läpi koko radan aikana xD Yritin vaan ohjata Nellaa aina seuraavalle esteelle ja tämä päätti täysin vauhdin. Nella hyppäs kuitenkin 0/0 ja sijoituttiin 6. 110cm Nella oli jo parempi ja rauhallisempi ja hyppäsi 0vp. Oltiin paljon nopeampia mitä luulin ja sijoituttiin 2.
Assin kanssa ei eilen ollut oikein meidän päivä. Hyppäsin Assilla 110cm ja 120cm (arv. A.M.5). 110cm Assi alotti ihan sairaan hyvin! Oli rauhallinen ja teki hyviä hyppyjä ja kaikki oli ihan fine, kunnes 5. okserissa oli semmonen todella iso vaalean sininen vesimatto, ja sehän oli sitten Assin mielestä ihan maailman loppu. Otettiin näppärästi sitten kaks kieltoa siihen.. 120cm Assi tuntu verkassa jo vähän väsyltä, ja radalla oli todella huolimaton heti 2. & 3. esteellä, lisäksi jouduin tekemään ympyrän koska Assi jäi portille ennen 6. okseria ja koska jouduin tuon jälkeen ratsastamaan aika paineella niin Assi hyppäsi sarjalla todella matalana ja otti molemmat osat alas. Lisäksi saatiin vielä 4vp ajasta eli yhteensä 24vp. HUH! xD
Assi on todella erikoinen hevonen siinä mielessä että kotonahan se hyppää aivan tajuttoman hyvin ja pystytään hyppäämään paljon isompaa ja se on varovainen eikä usien osu puomeihin ollenkaan, mutta radalla se ei keskity kunnolla ja ottaa puomeja..
Evita sen sijaan oli ihan super hyvä! Hyppäsin sillä vain 120cm. Perusradan Evita hyppäsi 0vp ja päästiin 130cm uusintaan. En ollut ikinä hypännyt Evitalla kisoissa niin isoa ja mietin vaan ennen uusintaa että pääseeköhän mun pikku Eevi edes niiden esteiden yli mutta Evita oli ihan super uusinnassakin ja hyppäs todella luottavaisesti ja hyvin myös sen. Meille tuli uusinnassa yks alas, sillä jouduin yhdelle okserille varmistamaan jalalla vähän liikaa ja Evita ponnisti hieman hätäisesti ja jäi hypyssä vähän matalaksi. Oltiin kuitenkin ekoja ei sijottuneita eli 3. kun luokassa sijoittui vaan 2. kun oli niin vähän lähtijöitä.

Sain ulkoasun nyt myös viimein päivitettyä. Sain taas monta todella hienoa banneria ja valinta oli vaikea. Päädyin nyt kuitenkin tällä kertaa tähän Enna Kujansuun tekemään. Kiitos kaikille jotka tekivät mulle bannerin! :)

~ Jenni

2 kommenttia:

  1. Onpas Evita vaalea tuossa hyppy kuvassa! Ihana postaus! Voisitko tehdä talli my dayn kuvilla. Ja ois kiva jos siinä my day:ssa ois jokkut sinun kaverit tai joku hyvä kaveri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on kesäsin tosi vaalee kun aurinko polttaa sen karvan niin vaaleeks. Ja juu voin tehä jossain kohtaa talli my dayn :)

      Poista